Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V43e16r41o43n90i32k49a 71V45a68l68í47k91o88v68á 5903327935723

R^

+2/0
9.9.2018 13:15

J93i17r59k67a 44L28i54b50e37ň24s32k85ý 4982381524269

Lidi obecně se svým kolektivním myšlením to prostě takhle dělali vždycky. Vymysleli nějaký koncept - například "pohan " (nekřesťan) - a pak už se podle něj chovali po staletí. Koncept křesťan=správně, pohan= špatně. Podobně se to děje i v naší vědecké, nejpokrokovější současnosti, většinou jen v drobnostech, například Putin=špatně, "kdo je proti Bruselu=špatně", "kdo je proti imigraci bez regulace do Evropy"=špatně. "Kdo říká něco jiného než my"=špatný člověk, protože "my" vlastníme veřejnoprávní média atd. "My máme pravdu". O tom, že tzv, fake-news mohou být zavádějící, uvádím tento příklad: mezi fake news oficiální většina samozřejmě zařadí všechny "konspirační teorie", i to, že USA způsobily nebo alespoň umožnily zboření Dvojčat 11.září, aby teroristický útok využily k vojenskému útoku proti některým státům. Ale co když je historická pravda taková, že opravdu USA využily, spoluorganizovaly? Pak je fake-news naopak to, co dnes považujeme za pravdu. Podobná situace se teď děje v kauze "novičok" - Britové zveřejní informace, že novičok dovezli za účelem eliminace ruského ex-agenty dva agenti GRU, a opozice řekne, že je to fake-news. - Informace se stávají nepoužitelnými, protože nemůžeme znát faktickou pravdu. Jeden případ vypuštěnífake-news se odehrál za 2.světové války - Katyň. Masovou likvidaci polských vojáků Sověti označili za práci Němců - byl to typický fake-news, čili propagandistický trik. Pokud chceme sdílet většinové mínění (což je nejjednodušší - člověk pak nemusí přemýšlet), musíme přijmout proganadistické triky. Stejně to určitě mají i odlišné kultury, než je západní: Čína, Indie, Japonsko atd.

+3/0
9.9.2018 11:23

J61i32ř62í 92Ř52e38z18n30í82k 4592532433115

Nejenom Sověti po válce označili Katyň za práci Němců, ale také náš pan profesor Hájek. Asi je nutné připustit, že na tom svorně podílely oba státy, protože švy na lebce tuším dle Švýcarů na rozdílnou dobu úmrtí obětí. Co s tím?

0/0
9.9.2018 12:49

J86i65ř73í 69J32i49r98o80u74d56e14k 8936309174544

Co s tím? Dnes už nic. Byli to němci, kdo mas. hroby v Katyni odkryli a filmově zdokumentovali, a to i za přítomnosti zástupců ČK. Díky i jejich propagandě se tato událost stala známou již za II. WW.

0/0
9.9.2018 13:41

J46i61ř91í 59J25i73r22o42u49d41e10k 8636309594234

R^ Ano! Jsouce ,,vyškolen" praktikami kom reřimu, kde ovšem každý soudný člověk věděl oč jde, jsem dodnes velice citlivý na jakékoli info, i si je dokáži třídit i tříbit. Jakmile kdokoli vykládá, co si mám myslet o tom, či o tom, od konkret. person až po jakékoli události, a jak je mám jedině(!) správně chápat, vždy vím, která bije. Současné technologie vše sice nesmírně ,,zkvalitnili" kde co, jádro však zůstává stejné. Čti, či sleduj cokoli, ale věř především sobě, svým zkušenostem a svým instinktům, i tzv. selsk rozumu! A pamatuj(!), že každý profík v ,,INFOBRANŽI" se řídí i oním ,,koho chleba jíš, toho píseń zpívej". A musí se přitom setsakra snažit. Konkurence je veliká a i tam platí ono ,,mnoho povolaných, málo vyvolených";-)

+2/0
9.9.2018 10:28

P44e93t96r 93J22í44l30e35k 8682301767

Vydavatelé různých Kemelských alternativních pravd pracují také za tučné peníze...

+1/0
9.9.2018 9:53

P20e80t57r 16P88o58l17á10k 1757465976618

Rikam jiz pomerne dlouho, ze media dnes informace nepodavaji (coz by mela byt napln prace kazdeho novinare - podavat informace oprostene osobnich nazoru a komentaru - tedy pokud neni komentatorem, kde se subjektivni nazor ocekava), ale prodavaji (pocet kliku rozhoduje a plni kasu + dnes nastupuje v clanku zminovana podpora jen jednoho svetonazoru). To je ale fakticka likvidace svobody informaci, konec jakekoli diskuze a tim i demokracie. Jsme svedky demontaze lidske svobody v zapadni civilizaci a nekteri lide tomu jeste tleskaji. Stejne jako nekteri ve 30. letech v Nemecku, nebo treba v 50. letech u nas. Je to zrejme nejaka obecna lidska vlastnost, tahle selektivni slepota a hluchota. Bohuzel to vzdy v minulosti dopadlo smrti mnoha lidi, kteri se na tomto podilet nechteli. Co ceka nas, uvidime...

+1/0
9.9.2018 9:26

M82i84r22o52s41l29a89v 48K45u59l25h42a69v98ý 5339232411

R^R^ Dobře napsáno (samozřejmě, vždy to jde ještě lépe!;-)), ale přece jen bych něco dodal: v tom kruhu uprostřed je něco nedotknutelného - TABU a ne jedno.

P.S.

Před časem jste se, dosti občasná blogerko, stala aktivistickou; budou volby a tak doufám, že lobujete za odchod některých z radnice (ambiciózní Ital) - mám na mysli Vámi popsaný problém se změnou provozovatele farmářských trhů.

+1/0
9.9.2018 8:44
Foto

G11a40b66r90i94e96l12a 61S91e35d21l14á23č58k47o96v95á 9456207362310

Děkuji, Miroslave. :) R^

Můj "aktivismus" pořád přetrvává, ovšem s tou naší Prahou 3 to jde docela slušně z kopce. Tady se to (ostatně, asi i všude jinde) pořád dělí, spojuje, přelévá (myslím ty naše Zastupitele - staré koalice se rozpadají, nové vznikají, někteří zase přebíhají, tak, jak se jim to zrovna hodí do krámu).

Pro běžného voliče už je to tak nepřehledné, že nikdo neví, koho vlastně volit, aby tomu všemu ještě nepřihoršil. A já na rovinu přiznávám, že jsem na tom dost obdobně a v komunálních volbách budu muset volit nejspíš poslepu. :)

Navíc tu máme nově spoustu adeptů: Piráty, ANO, Volbu pro město. Bude jistě ještě legrace. A třeba taková, že o tom bude stát za to zase napsat. Předvídat výsledek si letos poprvé ani netroufám! :-/

A ambiciózní Ital se mezitím stal Starostou. 8-o

+1/0
10.9.2018 12:28

M76a92r48t39i37n74a 30M42o73u28d58r83á 7860433446669

R^ Vynikající článek!

+6/0
9.9.2018 7:58

Z93u91z88a25n50a 79V37a64s36s 1405467651936

Výborne vystihnuté. Karma.

+5/0
9.9.2018 7:36

J71i13ř87í 13Ř15e79z62n72í51k 4652682363405

Drtivá většina z nás dává přednost těm informacím a zdrojům, které alespoň částečně odpovídají našemu pohledu na svět.

Zdroj: https://gabrielasedlackova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=678221

Já tedy programově alespoň naopak, protože opačný pohled inspiruje k formulování svého vlastního, k jeho přesnějšímu vyjádření.

Ale ti novináři nepotlačují nějaké informace záměrně, spíše tu jde o podcenění něčeho, co jim zrovna nevoní, nehodí se do krámu jejich světovému názoru. Ale tuto selekci asi děláme každý, vidíme pouze to, co chceme vidět.

+1/0
9.9.2018 4:21
Foto

V59l61a91d55i39m71í14r 61Š38ť50a27s46t16n36ý 1231216745113

Jestli mají novináři něco potlačit, tak je to v první řadě jejich osobní názor, na ten není nikdo zvědavý. V dnešní době není snadné najít médium, kterému by se dalo věřit. Ideální je sledovat a konfrontovat informace z více médií a vybrat si svůj zlatý střed. To je ale cesta, na kterou má jen málokdo čas a ještě více lidí je pohodlných jít informacím alespoň trochu naproti, stačí jim, co jim nakecají v televizních novinách.

+2/0
9.9.2018 7:32

D44a83n 75R78o56z54s94í82v38a64l 3140312490334

Přesně. A pak plácají to samé co jim nakecali. Bohužel to někdy platí i pro politiky. Vždyť to přece říkali tak to musí být pravda.

0/0
9.9.2018 8:17

L55e23o48n76a 12B44l83a17h93o88v19á 5740469849673

Komentář je regulérní žánr, stejně jako zpravodajství, rozhovory, analýzy atp., který by měl něco sdělit, zaujmout stanovisko. Cena komentáře nespočívá v tom, že je neomylný. Komentář stojí za to, i když pouze lidi donutí, aby vyslovili svůj názor či jen přemýšleli.

Komentáře psal i Karel Havlíček Borovský, který zastával názor, že polemiky, výměna názorů, zveřejňování vyhraněných stanovisek jsou kořením každého tisku. A dodnes patří strany komentářů v tištěných médií k nejčtenějším a nejoblíbenějším.

Problém je v tom, že někteří příjemci informací, zvláště televizní diváci, často neumí rozlišit, co je zpravodajství a co je komentář.

U České televize jsem si nevšimla, že by zpravodajství bylo zaměňováno s komentáři, nebo že by moderátoři sami zprávy komentovali.

+5/0
9.9.2018 8:31

J72i36ř59í 40Ř90e67z91n56í82k 4812452103435

Ale ano, i ČT ráda dělá komentované zpravodajství. Čili dává dva žánry dohromady. Aby bylo jasno, nevyčítám, je na divákovi, aby si ujasnil, co vlastně sleduje.

I výběr zpravodajství je vlastně komentářem, protože určuje, co se považuje za podstatné. Třeba téma uprchlíci.

+1/−1
9.9.2018 8:35

L87e75o96n34a 29B77l23a59h23o73v43á 5710659599753

Na ČT 24 máte každý den pořad Události, komentáře, takže už z jeho názvu vyplývá, o co půjde. Události komentují většinou pozvaní hosté.

Výběr zpravodajství není komentářem, to si pletete, pane Řezníku. Asi jste měl na mysli objektivitu, ale ani ta nemůže být stoprocentní, protože každý pokládá za důležité něco jiného. Stačí porovnat, co považuje ČT za hlavní zprávu dne, a co je důležité pro zpravodajství televize Nova.

+2/0
9.9.2018 14:40

D81a89n 46R79o57z97s69í90v77a71l 3180422860314

Jistě, nekomentují. Nicméně jejich otázky a chování jsou někdy tak průhledné že namísto jejich nestrannosti je okamžitě jasné na které straně stojí.

0/0
9.9.2018 10:10

J91i93ř29í 98J83i72r15o22u22d50e27k 8176539224224

Ale komentují. Kde co i kde koho. S tím, že jsou to oni, kdo vždy vykládají ,,pravdu" s dodatkem, co si kdo má myslet a jak co jedině správně pochopit. Nemluvě o tom, že nebýt komentářů, neměli by pomalu co v vysílat. Ale to platí dnes, stejně tak jako kdys. Nestranné zpravodajství je fikce! Doba, kdy třeba BBC vysílala své info, ovšem v AJ, je již dávno pryč, a její návrat je dnes prakticky vyloučen.

0/0
9.9.2018 13:52

L84e95o28n11a 41B79l11a91h97o29v84á 5890159159563

Pokud jsou profíci, tak nestojí na žádné straně; ale novinář, v tomto případě moderátor, zastupuje veřejnost, takže se musí ptát na věci, které zajímají široké spektrum diváků.

Přístup moderátorů ČT při vedení rozhovorů je v porovnání s jejich západními kolegy ještě poměrně krotký. Na druhou stranu ani politici, kteří do televize jdou, nejsou žádná tabula rasa. Procházejí mediálním výcvikem, k ruce mají mediální poradce a protože dopředu vědí, jakého tématu se bude debata týkat, mohou se na ni připravit. Jenže mnozí z nich mají připravenou celou škálu vyhýbavých odpovědí a vlastně na danou otázku ani neodpoví. A je pak na moderátorovi, jak si s touto situací poradí.

+1/0
9.9.2018 16:37

D56a68n 80R72o91z81s49í52v66a75l 3130762760344

Souhlasím.

0/0
9.9.2018 19:54

J39i39r89k26a 78L64i85b22e24ň84s88k21ý 4922371104639

Když mluvíme o novinářích, tedy jednotlivcích v redakcích, je docela dobré si uvědomit, že novinář sice může mít nějaký záměr, ale musí dělat to, co mu nařídí šéf= svoboda v tomto už prakticky neexistuje, a šéredaktor či vedoucí rubriky dělá to, co ví, že má dělat - dozví se to na poradách vedení; i ředitel velké instituce jako jsou třeba noviny nebo televize, většinou dělá to, co mu nařídí vydavatel u veřejnoprávky je to složitější, protože tam je vydavatel de facto sám ředitel instituce, ale ta je kontrolovaná radou, kterou určují politici. Reditel ČR nebo ČRo tedy musí bystře sledovat "kudy běží zajíc", aby mohl prodloužit svoji velmi dobře placenou funkci (jde o miliony). Ředitel komerčního média může být vykopnut akcionáři ze dne na den-

0/0
9.9.2018 11:29

P87e24t17r 16S92k70á47c72e49l 6304129569

Bohužel v tomto světě, kde jsou peníze až na prvním místě, nečekejme, že mezi novináři jsou hrdinové. Možná byli, ale hned druhý den letěli...na Úřad práce.

Nezapomenu na zážitek u BVV v Brně u hotelu Voroněž. Potkali se tam dvě party novinářů a oni se vítali tímto stylem:"...tak kde jste 14 dnů byli?...přijeli jsme z Norska...jak dlouho zde budete?...asi tři dny a upalujeme do Bruselu....kdy na dovolenou?...atp. Nezávidím jim jejich životní styl, ani jejich šéfy, kteří je většinou nutí vyplodit nesmysly odporující zdravému rozumu. Některým se to fikaně daří, ale všeho do času, než lidé prozřou, jak jsou ve vleku jakýchsi "modelů", exkluzívních "průzkumů" aj. zaručených zpráv, hlavně před volbami. Za peníze v Praze dům...říkávali naši předkové. Bohužel ta doba je zde..

+2/0
8.9.2018 23:23

P74e44t64r 76S33k25á72c89e54l 6984889369

P.S. Jo a k názvu: Bludný kruh, každý bludný kruh lze rozetnout. Jak? Zdravým rozumem, použitým v nynější době pouze u voleb.

+2/0
8.9.2018 23:24

L90e69o56n66a 86B12l70a56h25o65v22á 5240619699273

Nevím, co jste chtěl říci svým nezapomenutelným zážitkem z hotelu Voroněž.

U nás jen nepatrná část novinářů jsou zaměstnanci veřejnoprávních médií, televize nebo rozhlasu, jinak ostatní pracují v soukromých médiích (a záleží na tom, kam je jejich zaměstnavatel vyšle), a pak jsou novináři "na volné noze", pracující na ŽL, kteří si z honorářů platí všechno sami.

Dost by mě zajímalo, z čeho vycházíte nebo o co opíráte své tvrzení, že šéfové většinou nutí novináře "vyplodit nesmysly".

+4/0
9.9.2018 8:56

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz