Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na toaletě v Leo Expressu

Vlakem jezdím opravdu často. A ráda. Neholduju automobilu, a i když se mi okolí vysmívá, že bez auta jsem handicapovaná, zcela pyšně prohlašuju, že budu vlakový příznivce, dokud bude v mých cílech vlaková stanice (hovořím o delších tratích, nesnáším přestupy!). V autě toho moc nestihnu, můžu tak maximálně poslouchat audio. Ve vlaku vyřídím desítky e-mailů, napíšu pár článků, přečtu spoustu stran zajímavé knihy, najím se, vyspím se, vyslechnu interesantní rozhovory… jde prostě o efektivně využitý čas.

Na kolejích jsem toho zažila hodně. V mém věku to prohlašuje asi málokdo, ale já měla tu „výhodu“, že jsem do školy vždy dojížděla. Takže od jedenácti až do dvaceti let téměř každodenně ve vlaku. Dalších deset let neustálé služební cesty – Praha – Zábřeh - Olomouc – Ostrava – Český Těšín… a to je mnoho hodin na kolejích.

Tak třeba jednou začal vagón, v němž jsem cestovala, hořet. Neuvěřitelně to smrdělo. Kdysi se stala jakási nehoda na trati a já, ve svých nácti letech, tehdy bez mobilního telefonu, prostála celé odpoledne a půlku noci v nějaké vesnici u Pardubic. Na nádraží v Šumperku, kam jsem nakonec po asi dvanácti hodinách zpoždění dorazila, čekala spousta vystrašených maminek, včetně té mojí. Na střední škole jsem zase jela vlakem domů z Velké Pardubické. Obsluhovala jsem tehdy VIP lóži, tedy 18 hodin strávených na nohou a na podpatcích! Ve vlaku jsem tvrdě zaspala. Když jsem se probudila, vlak vyjížděl z mé cílové stanice. Bezmyšlenkovitě, ještě v polospánku, jsem sbalila svůj velký kufr a běžela ke dveřím. Otevřela jsem je za jízdy (tehdy to ještě jednoduše šlo), vyhodila jsem nejprve kufr a za ním vyskočila já. Pravděpodobně v docela velké rychlosti, nástupiště už bylo v nedohlednu a moje tělo dopadlo asi 30 metrů za kufrem, přímo na vedlejší kolej. Zas tak strašné, jak to asi zní, to nebylo, žádnou bolest si nepamatuju, jen průvodčího, který na mě z vlaku křičel: „Vy bláznivko bláznivá, co magoříte?! Vždyť jste se mohla zabít!“

Hodiny zpoždění vlakových souprav, tedy hodiny strávené v nádražních čekárnách, raději ani nechci počítat. Každopádně zvykla jsem si, za ta léta, na mnohé. Ani jsem vlastně nikdy neměla potřebu o mých vlakových zážitcích psát. Až dodnes, kdy jsem se rozhodla v Leo Expressu vyčůrat.

Leo Express volím, když nestihnu rezervovat Regiojet. Nejsem náročný cestující, vadí mi máloco. Ke štěstí mi dostačuje můj PC a zásuvka, popřípadě kniha. A vědomí, že je někde poblíž toaleta. Málokdy na ni opravdu dojde, snažím se veřejným WC vyhýbat, jak jen mi to můj močový měchýř dovolí, ale tentokrát, po dvou kávách a zázvorové limonádě, si nedal říct. A tak jsem se vydala, v Leo Expressu, na toaletu.

Nějakou dobu mi trvalo najít dveře, když jsem však objevila kovové cosi veprostřed stěny na vlakové chodbičce a stiskla to, dveře do intimní místnosti se otevřely. Po opakovaném stisknutí se zavřely a toaleta zahlásila: „dveře jsou zamknuty“. Jako v kosmu, říkala jsem si a po prohlédnutí docela velké místnosti mě o tom ujistila stěna pomalovaná vesmírnými motivy. Černý vesmír, hvězdy, možná nějaké planety… Něco mi však nehrálo. Nebo vlastně… hrálo! Jakmile se za mnou zavřely dveře, spustil se podivný zpěv ptáků. Jako bych čůrala v pavilonu ptáků v pražské ZOO. Že by v kosmu byli slyšet ptáci? Celé moje vykonávání potřeby bylo podivné.

Sedíte na záchodě, koukáte do vesmíru a do toho všeho zpívají a kdákají ptáci. Doposud nevím, co si o tom myslet… Z toalety jsem se vracela poněkud rozčarovaná.

Bohužel mě rozčarování  vykonáním mé potřeby nepřešlo. Zjistila jsem totiž, že onen zpěv ptáků, který se rozezní, kdykoliv se za Vámi zavřou dveře toalety, se rozezní nejen uvnitř WC, ale i venku. Každý cestující, sedící ve Vašem vagóně, tak je nucen poslouchat ptáky, kdykoliv sedíte na záchodě. Myslela jsem si, že si toho brzy přestanu všímat… ale, víte, kolik lidí jde za cestu z Prahy do Olomouce na toaletu? 18! Ano, po čas mé cesty mě 18x vyrušily ze čtení ti blbí ptáci. A snad díky mé fantasii bez hranic, nešlo mi pokaždé ubránit se představě onoho pasažéra na toaletě, jak sedí a kouká na vesmírnou stěnu, možná že stejně vyděšeně, jako já.

Nemohla jsem jinak, než googlit tři klíčová slova: „Leo - Expres - toaleta“. A našla jsem článek o nápaditých toaletách, cituji: „Soukromý dopravce Leo Express, který plánuje nasadit vlaky na tuto trasu letos v prosinci, nově slibuje také toalety, jejichž návštěva přinese podle tiskové zprávy této společnosti nevšední zážitek. „Stěny budou ozdobeny inspirujícími motivy, které uživatele uklidní i v těch nejintimnějších chvílích. Budou se tak cítit jako doma," říká o společnosti Leo Express Petr Kopáček.“

Inspirující?! Uklidní?! Jako doma?! No, já nevím. Možná bychom měli ponechat nápaditost českých kreativců něčemu jinému, než toaletám ve vlacích. Nebo ne?

Autor: Gabriela Sedláčková | pátek 10.5.2013 8:31 | karma článku: 43,75 | přečteno: 23010x
  • Další články autora

Gabriela Sedláčková

Z deníku podnikatelky: Ach ty ochranné svazy autorské

... aneb jedna trochu "Švejkovská" o tom, jak udělal stát z dalšího slušného občana alkoholika a jak já zase zaplatím o pár tisíc víc.

28.9.2018 v 13:28 | Karma: 31,89 | Přečteno: 1447x | Diskuse| Společnost

Gabriela Sedláčková

Bludný kruh fake news

Je boj proti fakenews opravdu vždy bojem proti lži? Nebo jde leckdy o boj proti tomu, s čím nesouhlasíme?!

8.9.2018 v 20:08 | Karma: 38,36 | Přečteno: 1711x | Diskuse| Média

Gabriela Sedláčková

Glo(hu)sa na provázku: Píšťalky jako násilí?

Proč by měli v Bohnicích rozšířit pavilon pro léčbu rozdvojení osobnosti? Protože mám pocit, že právě k tomu jsme od "dvojího metru" došli.

27.5.2018 v 22:59 | Karma: 35,42 | Přečteno: 1247x | Diskuse| Brno

Gabriela Sedláčková

U nás na Žižkově vládne stará dobrá ODS. A u vás?

... aneb jak nám na Žižkově znárodnili farmářské trhy, já jsem prohrála bitvu, ale napeču buchty a jedu dál

14.2.2017 v 15:45 | Karma: 33,12 | Přečteno: 1732x | Diskuse| Politika

Gabriela Sedláčková

Jak jsem se stala pravicovou aktivistkou

Jsem pravicový konzervativec a stala jsem se aktivistkou. A to mi to ještě před pár dny připadalo jako naprostý nonsens.

22.1.2017 v 18:33 | Karma: 42,25 | Přečteno: 5260x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

KOMENTÁŘ: Trumpovy trampoty s potraty. Mohly by mu prohrát volby?

28. dubna 2024

Premium Donald Trump rozjíždí prezidentskou kampaň a průzkumy říkají, že to bude souboj prsa na prsa s Joem...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Čína dokončuje „neviditelný“ bombardér. Máme lepší, řekl Pentagon

28. dubna 2024  16:26

Číňané oznámili představení svého „neviditelného“ (stealth) bombardéru H-20. Pentagon to ale moc...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2662x
Jsem koordinátorkou o.p.s. Celé Česko čte dětem a jako každý správný pohádkář trochu přeháním. Jsem vedoucí žižkovského baru za závěsem Bar Behind the Curtain a každý den si čtu a piju. Především jsem ale dcerou, vnučkou, sestrou, partnerkou, sestřenicí, vlastnicí... a miluji svou rodinu.