Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z deníku podnikatelky: Ach ty ochranné svazy autorské

... aneb jedna trochu "Švejkovská" o tom, jak udělal stát z dalšího slušného občana alkoholika a jak já zase zaplatím o pár tisíc víc.

To si takhle povídáte se zákazníkem v baru, když v tom do dveří vejde zubatá... ne pardon, on to pán kontrolor od ochranného svazu autorského, jestli náhodou mi tam nehraje ještě něco jiného, krom špetky jazzu z tabletu... ?(Ani si nevzpomínám, že by u nás někdy zazněla česká písnička. To spíš Gloomy Sunday, nebo Take five... a trochu se obávám, že potomkům Billie Holiday ty desítky tisíc, které zaplatím, nejspíš nepoputují.)
... Třeba, zda-li mi tam nezpívá slavík, protože ochranný svaz by jej určitě "sbalil pod svá křídla" a vyplácel by mu slušný peníz za to obohacení. A jestlipak jim opravdu platíme všechno, co ten uhozený zákon nařizuje.
Zjistí, že jo (samozřejmě nedobrovolně, ale co mi zbývá, pracuji sedm dní v týdnu 18 hodin denně, volné mám dva dny v roce a na další pokuty nemám, protože už ty za povídající si lidi venku při kouření jsou pro podniky jako ten náš neúnosné).
A tak mi oznámí, protože pokutovat není za co, že se spojili s dalšími svazy autorskými, a že tedy budu platit, a to i zpětně, o pár tisíc víc. Protože krom OSY tu máme taky OAZU a INTERGRAM, další podnikatelské tasemnice, které znenadání nejspíš začnou účtovat za dýchaný vzduch, aby měly z čeho profitovat. 
"Ok, ok", přizvukuju mu, a v duchu přemýšlím, kterou další práci že to musím vzít, abych tyhle bezedné vyděrače poplatila. 

Pán spokojen odchází a zákazník na baru se mě vyděšeně ptá, co to bylo za individuum. A tak mu vysvětluju, jak to celé je, a že bych měla platit taky za to, když si zákazníci u nás brnkají na kytáru, protože i to je veřejná produkce, že? 

Pán nevybíravě nadává a dává si další pivo, i když už chtěl domů, prý aby podpořil aspoň takto malé podnikatele. 
A tak si nadáváme spolu. Pět minut, deset minut, půl hodinu. Trochu přitvrzujeme ve slovníku i gestech a je nám fajn...

A ten tichý chlapík, co sedí na baru hned vedle, a ještě nepromluvil, pípne: "zaplatím!" A tak mu vydám tu kilometrovou Babišenku za jeho útratu 35,- Kč a on snad ještě potišeji zapípá, jestli bych mu podepsala tadyten papír. Kontrola EET. Ha! 

Tak teda myslím, že pan kontrolor dneska taky dobře nespal. A milý pán u baru si dal další pívo...

Autor: Gabriela Sedláčková | pátek 28.9.2018 13:28 | karma článku: 31,89 | přečteno: 1447x
  • Další články autora

Gabriela Sedláčková

Bludný kruh fake news

Je boj proti fakenews opravdu vždy bojem proti lži? Nebo jde leckdy o boj proti tomu, s čím nesouhlasíme?!

8.9.2018 v 20:08 | Karma: 38,36 | Přečteno: 1710x | Diskuse| Média

Gabriela Sedláčková

Glo(hu)sa na provázku: Píšťalky jako násilí?

Proč by měli v Bohnicích rozšířit pavilon pro léčbu rozdvojení osobnosti? Protože mám pocit, že právě k tomu jsme od "dvojího metru" došli.

27.5.2018 v 22:59 | Karma: 35,42 | Přečteno: 1247x | Diskuse| Brno

Gabriela Sedláčková

U nás na Žižkově vládne stará dobrá ODS. A u vás?

... aneb jak nám na Žižkově znárodnili farmářské trhy, já jsem prohrála bitvu, ale napeču buchty a jedu dál

14.2.2017 v 15:45 | Karma: 33,12 | Přečteno: 1732x | Diskuse| Politika

Gabriela Sedláčková

Jak jsem se stala pravicovou aktivistkou

Jsem pravicový konzervativec a stala jsem se aktivistkou. A to mi to ještě před pár dny připadalo jako naprostý nonsens.

22.1.2017 v 18:33 | Karma: 42,25 | Přečteno: 5260x | Diskuse| Politika

Gabriela Sedláčková

Schizofrenie generace Y aneb nahota v sauně a selfie na Facebooku

Moje maminka slaví dnes 50. narozeniny. Na svůj věk vypadá zatraceně dobře, mentálně je jí asi tak 17 (tvrdí ona, pro ty, kdož by mne chtěli kárat za drzost) a její ženské křivky jí jaksi kupodivu drží stále na svých místech (ač já ve svých třiceti letech začínám mít pocit, že gravitace je největším nepřítelem ženy, obzvláště pak ženy "krev a mlíko"). A moje maminka byla včera poprvé v sauně. Nahá.

9.2.2015 v 10:24 | Karma: 23,85 | Přečteno: 3480x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Nejvyšší soud odmítl dovolání střelce z úřadu práce. Potvrdil mu doživotí

26. dubna 2024  10:15

Nejvyšší soud potvrdil Jiřímu Dvořákovi doživotní trest vězení za násilné útoky na několik žen v...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2662x
Jsem koordinátorkou o.p.s. Celé Česko čte dětem a jako každý správný pohádkář trochu přeháním. Jsem vedoucí žižkovského baru za závěsem Bar Behind the Curtain a každý den si čtu a piju. Především jsem ale dcerou, vnučkou, sestrou, partnerkou, sestřenicí, vlastnicí... a miluji svou rodinu.