Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když jsou všichni žirafy, já budu radši hroch

Fráze "kdo není na Facebooku, jako by nebyl" už téměř zlidověla. A bohužel je z velké části pravdivá. Že ne?

Copak jste ještě neslyšeli v tramvaji (nebo kdekoliv jinde) povídat si partu lidí o něčem, co zrovna frčelo na Facebooku a vy jste vůbec nevěděli, „vo co go?!“ Já běžně. A to jsem na sociálních sítích pečená vařená.

Aktuálně letí světem žirafy. Jak blbý nápad a jak se chytil! Že nevíte, o co jde? Pokud je vám to jedno a sociální sítě jsou vám – víte kde, pak pusťte proboha žirafy z hlavy a buďte dál jedním ze šťastných lidí na této planetě. V případě, že jste ale tak posedlí a zvídaví jako já (no jo, jsem ženská každým coulem), budete se muset přihlásit na Facebook nebo si přečíst jeden z osvětlujících článků. Doporučuji tyto – v češtině a v angličtině.

A tak to ve světě sociálních sítí chodí. Ovšem… opravdu všech? Naštěstí ne. Níže uvádím deset důvodů, proč trávím mnohem raději vlastní čas na Twitteru, než na Facebooku (tedy samozřejmě za předpokladu, že srovnávám pouze čas strávený na sociálních sítích, nikoliv čas strávený se svými blízkými… aneb předcházím námitkám, které zaručeně přijdou).

 

10 DŮVODŮ, PROČ MÁM RADĚJI TWITTER NEŽ FACEBOOK

1. Nemusím číst 99 % balastu, abych zaznamenala jedno procento užitečných komentářů (v případě Facebooku takzvaný status, v případě Twitteru tweet), na Twitteru píše jen málokdo, co právě snídal.

2. Míjí mě fotografie buclatých dětiček mých bývalých spolužáků. Pro omluvu všem spolužákům: miluju děti a jsem ohromně ráda, že alespoň Facebook mi zprostředkovává pohled do zákulisí životů lidí, s nimiž jsem toho mnoho prožila, ale čeho je moc, toho je moc… (Vždyť já vlastně ani nevím, jak vypadají mí spolužáci, ale o jejich dětech se mi v noci zdává.)

3. O fotografiích (většinou) slečen s našpulenými rty (v případě fotografie celé postavy také s vyhnanými prsy do nebeských výšin) ani nemluvě. Moje mladší sestra si myslí, že jsem vzhledem k této problematice stará generace, která tomuto nerozumí a ačkoliv její inteligence dosahuje nevídaných výšin, takové fotografie jsou prý zcela v normě zdravého rozumu. Já nevím, nerozumím tomu.

4. Na Twitteru se dozvím mnoho zajímavých názorů na aktuální politické situace (především, když sleduji účet Václava Moravce a dalších zajímavých lidí, které většinou vídáte na ČT24).

5. Málokdo si na Twitteru lajkuje / favorizuje (respektive v češtině oblíbí) svůj vlastní příspěvek.

6. Na Twitteru vás nikdo nebuzeruje, že jste si ho „odebrali z přátel“. Pokud si na Facebooku někoho odeberete z přátel, snadno to pozná, jelikož na Facebooku funguje přátelství oboustranně. Nemáte v přátelích vy jeho, nemá ani on vás. Na Twitteru funguje „sledování“ jednostranně, pokud vás tedy někdo přestane sledovat, většinou se to ani nedozvíte. Pokud vás naopak někdo přestane bavit, uděláte mu "pápá", aniž by na vás na oplátku vyplazoval jazyk (v tom lepším případě).

7. Na Twitteru jsou uživatelé struční a věcní (páč jim nic jiného nezbývá. Twitter povoluje díky bohu komentář o 140 znacích).

8. Málokdo zakládá na Twitteru profily miminkům, domácím mazlíčkům a věcem. Na Facebooku jich je až běda. Najdete zde profily pejsků, kočiček, králíčků, aut, motorek, panenek, miminek v bříšku či plyšáků. Opravdu chcete sledovat, jak se má morče vašeho souseda? Dobře vám tak.

9. Na Twitteru vás nikdo nemůže přidat do hromadné konverzace. Na Facebooku můžete vytvořit hromadnou zprávu (diskuzi), do které zahrnete kohokoliv ze svých přátel. Běžně se tak stávám obětí zpráv typu „pojďte dnes všichni na dízu, ožerem se a bude nám hej“. Hej mi bude, až vypadnu z této konverzace.

10. Rodiče mně a sestře říkávali: "když chtějí být všichni labutí, buďte radši káčátky". A když jsou všichni žirafy, já budu radši hroch.

 

A né, že teď všichni polezete na Twitter. ;)

Autor: Gabriela Sedláčková | středa 30.10.2013 12:17 | karma článku: 13,76 | přečteno: 851x
  • Další články autora

Gabriela Sedláčková

Z deníku podnikatelky: Ach ty ochranné svazy autorské

... aneb jedna trochu "Švejkovská" o tom, jak udělal stát z dalšího slušného občana alkoholika a jak já zase zaplatím o pár tisíc víc.

28.9.2018 v 13:28 | Karma: 31,89 | Přečteno: 1447x | Diskuse| Společnost

Gabriela Sedláčková

Bludný kruh fake news

Je boj proti fakenews opravdu vždy bojem proti lži? Nebo jde leckdy o boj proti tomu, s čím nesouhlasíme?!

8.9.2018 v 20:08 | Karma: 38,36 | Přečteno: 1710x | Diskuse| Média

Gabriela Sedláčková

Glo(hu)sa na provázku: Píšťalky jako násilí?

Proč by měli v Bohnicích rozšířit pavilon pro léčbu rozdvojení osobnosti? Protože mám pocit, že právě k tomu jsme od "dvojího metru" došli.

27.5.2018 v 22:59 | Karma: 35,42 | Přečteno: 1247x | Diskuse| Brno

Gabriela Sedláčková

U nás na Žižkově vládne stará dobrá ODS. A u vás?

... aneb jak nám na Žižkově znárodnili farmářské trhy, já jsem prohrála bitvu, ale napeču buchty a jedu dál

14.2.2017 v 15:45 | Karma: 33,12 | Přečteno: 1732x | Diskuse| Politika

Gabriela Sedláčková

Jak jsem se stala pravicovou aktivistkou

Jsem pravicový konzervativec a stala jsem se aktivistkou. A to mi to ještě před pár dny připadalo jako naprostý nonsens.

22.1.2017 v 18:33 | Karma: 42,25 | Přečteno: 5260x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2662x
Jsem koordinátorkou o.p.s. Celé Česko čte dětem a jako každý správný pohádkář trochu přeháním. Jsem vedoucí žižkovského baru za závěsem Bar Behind the Curtain a každý den si čtu a piju. Především jsem ale dcerou, vnučkou, sestrou, partnerkou, sestřenicí, vlastnicí... a miluji svou rodinu.